【英文歌詞】/【中文翻譯】

Greatest love of all Whitney Houston

I believe that children are our future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride to make it easier
Let the children's laughter
Remind us how we used to be

我相信兒童是我們的未來
好好教導他們,讓他們走自己的路
啟發他們的內在美
給他們自尊心
讓孩子們的笑聲
提醒我們的過往

Everybody's searching for a hero
People need someone to look up to
I never found anyone who fulfilled my needs
A lonely place to be
And so I learned to depend on me

 
每個人都在尋找英雄
人們需要一位崇拜的偶像
我未曾找到能滿足我需求的人
註定要孤單寂寞
於是我學會了依靠我自己

I decided long ago
Never to walk in anyone's shadow
If I fail, if I succeed at least I'll live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity
Because the greatest love of all is happening to me
I've found the greatest love of all inside of me
The greatest love of all is easy to achieve
Learning to love yourself
It is the greatest love of all

很久以前,我就已經決定
絕不依賴別人的提攜庇蔭
不論成功失敗,至少我依自己的信念而活
不論我被奪走了什麼
奪不走我的尊嚴
只因為我得到了最偉大的愛
我找到了心中至高無上的愛
至高無上的愛很容易做到
學著愛你自己
那就是最偉大的愛

And if by chance that special place
That you've been dreaming of
Leads you to a lonely place
Find your strength in love

如果恰巧那個特別的地方
──你的夢想之地
讓你身陷絕境、孤立無援
到愛中尋找力量

arrow
arrow
    全站熱搜

    elodiechang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()